fredag 26 mars 2010


Min dotter Julia

2:a dagen
Började bra, men jag var rätt trött. Min sambo har vid flera tillfällen sagt att jag bör söka för min sömnapné. Jag har andningsuppehåll varje natt, på över 20-30 sekunder. Jag märker ju inte så mycket av det , mer än att jag ofta är trött när jag vaknar. Har känt det som om jag har högt blodtryck ett tag också. Pulserar i öronen och känns som om blodet i halsådrorna inte kommer fram ordentligt. Så jag tog blodtrycket och det var 101 genom 54...alltså ganska så lågt, säger dom. Men inget att göra åt det så länge man inte svimmar av det eller så.
Idag har jag ätit: en caffe latte drink till frukost, riktigt gott och mättande.
En bar med vit choklad och blåbär till lunch. Efter att ha suttit kvar en stund på jobbet och fått undan lite sånt jobb som man inte hinner när det är öppet, gick jag på stan ett tag. Gick in på Eurosko för att prata med Anna lite och kolla på vårnyheterna i sko och väskväg. Gick ut med ett par nya vårskor. Det är väl vår snart!? Snygga svarta med HÖG klack!
Sen bar det av till Clas Ohlson, måste ju kolla hur det är med mina gamla arbetskamrater! Pratade en stund och så handlade jag en ny telefon till Julia, hennes var helpaj. Hon behöver ju ha en som funkar så hon kommer upp på mornarna, till skolan och jobbet.
Sen åkte jag hem och pysslade lite, drack en kopp buljong och gick ut på en långpromenad. Hade fel skor på mig för jag fick blåsor under fötterna! Bättre nu. En stund på soffan, slumrade till lite.Gick upp och gjorde middag: nudelsoppa och choklad dessert! Sen rensade jag min trasiga handväska. Det är helt otroligt vad mycket man får plats med i en väska! Jag hittade allt möjligt som jag letat efter länge, nycklar, många tändare och ipren...etc. Efter mera tv-tittande och ett långt samtal med en mycket god vän, blev det facebook och en kopp buljong. Mums! Snart ska jag sätta mig framför tvn en stund till, men först ska jag prova en idé jag fick förut; Vi har köpt en plastpall från IKEA, till barnbarnen. Den tänkte jag att jag kunde låna och använda som step-up bräda framför tvn! Får se hur det går då! Ha det gott !Ses i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar