måndag 3 oktober 2011

LCHF...igen....

Nu har jag bestämt mig! Igen... Men nu SKA jag lyckas att gå ner i vikt! Boken på bilden är jättebra och jag rekommenderar den starkt, du kan hitta den i bokhandeln men även här. Jag har ju provat på LCHF förut och det har funkat, det är ju bara det att jag är så himla odisiplinerad, så jag klarar ju bara det ett tag....Men inte nu!
Jag mår jättebra av att äta så här! Så nu ska det bli ändring, en gång för alla!

ABF har dom en studiecirkel som heter " Kom igång/kom igen!" Den första träffen var i onsdags och vi var ett gäng som ville veta mera och komma igång med LCHF. Vi fick vissa uppgifter att göra till nästa träff, som är om 2 veckor.
1. Gör en LISTA: Väg och mät dig. Lista stora och små krämpor- kroppsliga och själsliga. Notera tankar och känslor, sovvanor, hudåkommor, värk i leder, muskler mm. Kolla gärna blodtryck och blodsocker. Även insulinpåslag om det är möjligt.

2. Besluta Dig för att utesluta eller minska ner radikalt på något kolhydratrikt ur din kost.

3. Kolla dagen före sammankomst 2 om något har förändrats utifrån LISTAN.

Jag har faktiskt inte gjort LISTAN än, men jag ska, har funderat över mina krämpor i alla fall.

I dag har jag ätit: 1 ägg, 1 avokado och keso till frukost. Kålpudding och keso till lunch. Ost med bregott och keso till fikat. Nu i kväll ska jag äta, avokado med tonfiskröra gjord på creme fresch och majonäs.
Har vait ute och gått 4 kilometer i kväll, skönt! Nu blir det soffan och Pirates of the Caribbien " I främmande farvatten". Ha det gott!

1 kommentar: