torsdag 6 oktober 2011

Föreläsning man inte beställt




Ibland kan man bli lite trött och lite ledsen på folk som vet bättre än en själv, och vet vad som är bäst för alla.

"-Det här med "bantning" är ju ingen idé! Ingen idé att äta LCHF eller annat blahablaha...Det enda som gäller är intag och uttag och att uttaget ska vara större än intaget. Man ska bara äta så lite så att man är lite hungrig hela tiden, om man inte vill motionera så ska man inte äta. Bara äta helt vanlig föda.Så är det!"

Vår kursledare på ABF, sa att det kan bli jobbigt med synpunkter från folk i ens omgivning. De frågar hela tiden och kommenterar; Varför äter du inte det...? Tycker du inte om...? Men sååå kan du väl inte äta...!? osv osv. Vore ju skönare med folk som kunde stötta en istället eller inte kommentera och tycka att de vet bäst hela tiden. Var tyst och ät din portion! Så äter jag min! Så det så!

I allafall visade det sig på vågen i morse... minus 2,2 kg på en vecka! OCH jag har redan fått mjukare hud! Jag brukar så här dags på året få min "vinterhud" . Torr och full med röda torra fläckar som kliar, nu har jag nästan inget kvar! Tjoohoo

Matintag så här långt idag: Frukost: keso och ett kokt ägg. Lunch: 1 ½ oxrullad i gräddsås, keso, mellanmål: 3 ostskivor med bregott på. Smaskens! Och jag är inte hungrig mellan målen!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar