torsdag 21 juli 2011

Sen var vi hemma några dagar- Innan nästa äventyr!

P & B och jag åkt till Stora Åsmund, för en hel dags/kvälls/natts- fiske!
Vi kom till "ön" och riggade upp vårt ställe. Och vi vi började fiska direkt. Fiska, fiska och fiska, ingen fick något! P & B gick längre ut på Ön, jag hade med min bok: Babben Larssons" Jag vägrar dö nyfiken"...Fantastiskt människa, fantastisk bok, Babben, var är du i mitt liv? Jag tror vi skulle gilla varandra du och jag! ! Jag fiska lite, läste mycket och eldade, Vet ni. B & P gick iväg, jag frös, la mig i B:s sovsäck ock läste Babbens bok, läste och läste och somnade...Snoooosade....invirad i sovsäcken, hörde skogens sus, underbart, fåglarnas skrik och kvitter. Låg där så himla go och avslappnad..i sovsäcken i naturen, och lyssnade till fåglarna som jag egentligen hatar! Men som jag låg där med "Babben" njöt jag och det var en stor njutning för mig. Trots måsjävlar och andra fågeljävlar, somnade jag ute i naturen, med "Babben".... Tack, jag sov så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar