fredag 1 juli 2011

Jag kan om jag vill- Segla

Jag har seglat en massa i livet, på bra och dåliga vågor. För det mesta har jag klarat seglingen galant, men inte alltid.
Segla själv, det måste man! Man klarar inte av sitt liv om man inte vågar "segla själv".

Jag har även SEGLAT en segelbåt! Jag tycket inte om att åka små båtar, mindre än Ålandsfärjorna! Min bror byggde en segelbåt, han la den i Vättern, för en kort stund. Och då behövde jag åka med, och då behövde jag (tydligen) styra båten, när vi seglade och båten lutade som tusan...! Det var fint av bror att ge mig detta förtroende, men jag kunde inte uppskatta detta riktigt, jag var för rädd!

Men jag kan iallafall säga att jag har SEGLAT själv.

Fy tusingen, vad jag har seglat själv! Vissa behöver bara segla lite lugnt och andra behöver segla i full storm! Men jag tror att man får det man behöver, man lär sig en massa om livet genom att "SEGLA" genom många olika situationer!

Jag är glad så här i efterskott, för min "Segling"...! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar