tisdag 5 juli 2011

En helt vanlig grå tisdag


Ja vad gör man helt vanlig tisdag, så här grå och trist, veckan innan semestern börjar?
Jo såklart börjar man med att försova sig! Fy tusingen vad trött jag var när jag blev väckt av B kl.07.20...Jag börjar mitt jobb 07.30... Med ett försök att inte stressa för mycket (brukar utveckla migrän då), fick jag nybryggt kaffe och tog en cigg och en snabb-titt i tidningen. In i duschen, påklädning och så iväg!

Pustade ut och tog en kaffe till när jag kom till jobbet. Förklarade för chefen, varför jag var sen. Satte som vanligt i gång datorn, telefonen och radion (P4 såklart). Kollade mailen och svarade på dom, ja sen hände ingenting...och ingenting...på en lååång stund! Gick ut och rökte och vattnade måsen lite (Mås-historien kommer senare)..Jädrans tungt väder alltså! Gick in och satte mig vid datorn, det började närma sig lunch. Vad händer som vanligt vid lunchtid? Jo om det inte har ringt förut, så går telefonen varm då! (Jag förstår varför, de som ringer har ju säkert lunch dom med och kan bara ringa då...så) Besök kom det också, några stycken. (Det brukar inte vara så mycket på sommaren). Så framåt 13-tiden värmde jag min matlåda, kålpudding som B gjort, Smaskens!

Sen blev det lugnt igen och det hände inte mycket, förrän det var dags att fika. Då skulle min arbetskamrat G ut, så jag fick koppla in mig på jouren. Tog en kopp kaffe vid datorn och telefonen. Sen var det vips dags att åka hem! B kom som vanligt och hämtade mig.

Väl hemma slängde jag mig på soffan en kvart och sov lite. Sen kom jag på att jag har ju en tårtbeställning till på fredag, man kan ju förbereda lite. Gick ut och smög i grannens rabatt, hon har så fina blommor! Hittade en Kungslilja som jag studerade och sen gick jag in och moddelerade en stund. Jag frågade B om vi skulle cykla en sväng, men de väldigt mörka molnen gjorde att vi beslöt oss för att inte cykla ikväll.

Vad gör man då en helt vanlig tisdagkväll? Jo man kan ju sätta sig vid datorn igen...och leka lite med Photoshop, nu är jag ju inte så bra på detta, så det tog lite tid... Men man kan kolla på www.moderskeppet.se om man vill ha tips, och det gjorde jag.
Nu har jag redigerat 65 bilder, och börjar nu få mus-arm tror jag...dags att lägga av med datorn i kväll.

Ja så här kan en helt vanlig mulen tisdag i juli 2011 och mitt i livet, se ut! Ha det gott allihopa! Jag skriver om måsen i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar