tisdag 28 juni 2011

Jag vet att jag kan om jag vill!

Nu var det länge sedan jag skrev. Det var roligt att läsa det jag skrev förra året och för er som undrar har jag inte lyckats att gå ner i vikt eller att börja motionera än, det går i skov. Kommer jag någonsin att finna kraften att ändra min livsstil? Just nu vet jag inte riktigt vad jag vill med mitt liv.Vad vill jag egentligen? Baka tårta? Springa i skogen? Vara nyttig och hälsosam? Egentligen alltihopa, men just nu är det bara, baka tårtor som gäller. Min sambo B, sa när jag började baka:- "Jaha nu är det tårtor, det kommer du att sluta med om 2 månader, när det börjar gå bra och folk vill beställa, då slutar du! " Kan ligga något i det, men jag försöker att se det positivt istället, hellre prova på något och tycka det är kul ett tag, än att inte prova alls. På så vis kan man ju lite om väldigt mycket! Vill jag måla en olje- eller akvarellmålning, så vet jag att jag kan. Vill jag sy ett lapptäcke så vet jag att jag kan. Vill jag tillverka smycken i silver så vet jag att jag kan. Vill jag utföra Feng Shui så vet jag att jag kan. Det finns mycket som jag kan, och det är jag himla glad för. Jag kan som så många andra cykla och jag har en cykel, jag cyklade genom skogen i morse på väg till jobbet och det var helt underbart fint, med solen som var på väg upp och fåglarna som kvittrade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar