onsdag 29 juni 2011

Jag vet att jag kan om jag vill- Torka upp mycket vatten











På jobbet hade vi en vattenläcka idag. Rörkrökarna har varit och bytt ut termostaten och luftat elementen. När dom var klara och satte på vattnet igen, gick dom runt i huset för att kolla så inget läckte. Det var inte förrän rörkrökaren ringde på dörren och sa att han skulle kolla, som jag hörde att något lät kontigt...i konferensrummet... Jag gick dit och tittade, och där stod vattnet som en fontän och sprutade rätt upp! Snabbt var killen där och skruvade åt den läckande packningen, det var bra, med vilken sjö det var på golvet! Och blöta gardiner, radio etc. Snabbt som tusan sprang jag och hämtade städvagn, med hinkar och trasor. Jag tyckte så himla synd om rörkillen(det var hans första vecka på jobbet), så jag hjälpte till att torka upp, och vad vi torkade och torkade... Han var så himla tacksam när allt var klart, och inget verkade förstört. Efter denna incident jobbade vi på som vanligt och sen var det dags att gå hem. Jag cyklade ju idag och eftersom jag inte hade något speciellt för mig idag tog jag en lugn cykeltur hemåt, jag åkte genom Stjärnhusen och genom Västhaga, Oxhagen och Varbergaskogen. Det var så mysigt att se Örebro på sommaren från cykelsadeln, känna alla ljuvliga dofter från sommarens alla blommor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar