torsdag 1 april 2010

"VÅRAN" bassäng där morgon och kvälls dopp skedde, Thailand 2009.
Dag 6-Fullmåne...
Jag förstod redan när jag vaknade, att denna dagen var speciell...Jag vaknade efter att ha snoosat i en timme och Björn hade skickat sms från köket,klockan var 07.00, telefonen låg 5 centimeter från mitt öra och jag hörde inget, till slut kom han in i sovrummet och tyckte mycket BESTÄMT att jag nog borde gå upp! Till saken hör att jag börjar jobba kl.07.30... Väl uppe på benen snurrade det ganska bra och det kändes nästan som jag var full, (vilket jag inte var eftersom vi inte druckit någon som helst alkohol på 4 veckor), stapplade mig fram till kaffepannan och hällde upp kaffe. Läste tidningen tyckte jag (men hade missat en del viktiga saker fick jag höra senare på dagen) och drack mitt kaffe. Vägde mig och jag hade stått stilla sedan dagen före...hmmmmm. Åkte till jobbet och trots att jag numera är på ett alldeles strålande humör hela tiden, tyckte jag att det var MORR, med stora bokstäver, hela dagen. Jobbet flöt på som vanligt och Björn kom och hämtade mig, när vi slutat. Jag hade bestämt att jag skulle gå på Ikon-målning i Längbro församlingshem, mellan kl.17-19. Jag var så trött så jag trodde att jag skulle spy, men har man bestämt så... Björn skjutsade dit mig och jag gick till församlingshemmet. Där stod en tjej, vi hejade och hon frågade om jag också skulle på målningen. Javisst, svarade jag. Det var mörkt, låst och STÄNGT....(jag har ju nyckel, men har inte memorerat koden än...) Så fick jag syn på någrafrån kyrkorådet och pastorsexpeditionen, där utanför. Gick och pratade med dom och fick redan på att det blivit något missförstånd, målning nästa vecka! Gick hem och la mig på soffan och bara slappade. Var allmänt irriterad, men förstod vad det kunde vara, när jag gick ut och rökte...FULLMÅNE. Där fick jag svar på dagen! Ses i morgon! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar